Євробляхи» в законі: Скільки українцям коштуватиме розмитнення авто

Парламент підтримав законопроект, який дав зелене світло розмитненню авто на єврономерах в Україні.

Багаторічна сага з питанням розмитнення «євроблях» добігла кінця. Нардепи проголосували за законопроект №8487, який знижує акцизи на розмитнення автомобілів. За проголосували 250 нардепів. Також був ухвалений законопроект №8488 щодо змін у митний кодекс. Попереду підпис президента.

Але вже зрозуміло, скільки обійдеться українцям розмитнення євроблях.

Обмеження Євро-5 знімаються

Нові законодавчі ініціативи зніматимуть обмеження на розмитнення в Україні автомобілів нижчих стандарту Євро-5 (не старші 2010 року). Зняті вікові обмеження як такі. Українцям дозволять ввозити машини стандарту навіть Євро-4 чи Євро-3. Тобто, стареньких, дешевих машин.

Якою буде формула розмитнення євроблях

До сплати акцизу за «євробляху» потрібно буде сплатити ввізне мито (10%), податок в пенсійний фонд (3-5%, при реєстрації авто) і податок на додану вартість (20% від суми вартості автомобіля, акцизу та ввізного мита).

Як розраховуватиметься акциз

Найдорожчою складовою розмитнення автомобіля завжди був акциз. «Євробляхери» виступали за його зниження і доступні автомобілі.

Базова ставка для авто з бензиновим двигуном дорівнюватиме 50 євро, для авто на дизелі — 75 євро.

Для дизельних авто об‘ємом більше 2,5 літрів коефіцієнт 150 замість 75.

Для бензинових з об‘ємом більше 3 літрів коефіцієнт 100 замість 50.

Тут момент зрозумілий, бо багатолітражки або ж вантажівки та буси часто використовуються «бляхерами» в комерційних цілях. Хочеш заробляти чи кататися на потужному конику — заплати більше.

Сам акциз дорівнюватиме базовій ставці помноженій на «Коефіцієнт двигуна» (відношення його обсягу до 1000) та «Коефіцієнт віку» (кількість повних років машини).

Формула: Коефіцієнт двигуна x Коефіцієнт віку x базову ставку = Акциз.

Розрахунок для бензинових авто

Наприклад, беремо авто з об’ємом двигуна 2000 см3 2012-го року випуску (5 років) і розраховуємо акциз.

50 євро x 2 (2000 см3/1000) x 5 років = 500 євро.

Для об’єму двигуна більше 3 літрів: 100 євро x 3 x 5 = 1500 євро

Або для меншого об’єму і старшого віку: 50 євро x 1,6 (1600 см3/1000) x 15 років = 1200 євро.

Акциз для старших авто планується вищий, що має стимулювати людей купувати та розмитнювати за зниженим акцизом новіші машини. «Євробляхери» виступали проти такої ініціативи, вимагаючи встановити коефіцієнт віку на рівні одиниці.

Розрахунок для дизельних авто

Беремо авто з об’ємом 1600 см3 2004 року випуску (13 повних років).

75 євро x 1,6 (1600/1000) x 13 = 1560 євро.

Для двигуна більше 2,5 л: 150 євро x 1,6 x 13 = 3 120 євро

Тут дорожче, але все зрозуміло.

Сьогодні ж бажаючим доводиться платити дуже багато. Для бензинового авто, до 5 років, об’ємом двигуна 2000 см3 акциз виллється у 3 286 євро. А на ті, що старші 5 років — 4 882 євро.

Знижки від Южаніної

Згідно із нововведень «бляхери», які будуть розмитнювати автоотримають знижки на акциз.

Спочатку планувалося, що розмитнення у перші 30 днів з моменту початку дії закону буде зі знижкою 50%. Наступні 60 днів — знижка складала б 25%.

Але в Раді Южаніна зазначила, що знижка 50% надаватиметься на всі 90 днів. І тепер знижка 25% як така — зникає.

Якщо ми візьмемо приклад автомобіля, акциз якого, після розрахунку за формулою складе 500 євро, то якщо його розмитнити у перші 90 днів, сума зменшиться до 250 євро.

Добавить комментарий